Eksperckie wykłady dla branży HoReCa [PROGRAM]
Doskonała wiadomość dla właścicieli, managerów i wszystkich, którzy działają lub chcą działać w gastronomii. Przez dwa dni na targach POLAGA będą mogli uczestniczyć w aż trzech wykładach. Poprowadzą je Piotr Rogowski oraz Paweł Gruba, znany m.in. jako manager restauracji w programie „Hell’s Kitchen – Piekielna Kuchnia”.
Nie da się ukryć, że dla branży gastronomicznej nastał trudny czas. Rosnące koszty, wymagają wprowadzania ulepszeń, a niekiedy podejmowania trudnych decyzji. Jak przejść przez ten trudny okres? Jak poradzić sobie ze skutkami inflacji? Jak współpracować z zespołem, żeby ta współpraca wszystkim się opłacała?
Na te i wiele innych pytań odpowiedzą eksperci firmy V4B – Paweł Gruba i Piotr Rogowski. 27 i 28 września, podczas targów POLAGRA, poprowadzą trzy bloki szkoleniowe.
„Racjonalne Podejście do FoodCostu”
Środa, 27.09.2023, Scena Ekspertów (pawilon 5), godz. 13:30
prowadzący: Piotr Rogowski
czas trwania: ok. 45 minut
Wykład dostarczy praktycznych, łatwych do zastosowania rozwiązań w zarządzaniu kosztami żywności. Pozwoli poprawić efektywność i rentowność kuchni.
Zagadnienia:
- Uproszczenie kalkulacji cen w menu - Odkryj metody i narzędzia, które uproszczą proces wyliczania cen, czyniąc go bardziej efektywnym i zrozumiałym.
- Efektywne zarządzanie FoodCost'em - narzędzia i strategie - Zgłęb techniki i narzędzia służące do optymalnego zarządzania kosztami żywności.
- „Inwentaryzacja ilościowa na kuchni – czy zawsze konieczna?”
- Zbadamy istotność inwentaryzacji w kontroli kosztów i odkryjemy, czy jest to nieodzowny element zarządzania zasobami, czy istnieją alternatywy.
- „Radzenie sobie z inflacją i zmiennymi cenami produktów - strategie adaptacji”
- Poznaj strategie, które pozwalają dostosować ofertę do dynamicznie zmieniającej się sytuacji rynkowej, dając ci stabilność i pewność niezależnie od warunków gospodarczych.
„Jak skutecznie współpracować między kuchnią, a salą?”
Czwartek, 28.09.2023, Scena Ekspertów (pawilon 5), godz. 11:30
prowadzący: Paweł Gruba
czas trwania: ok. 45 minut
Uczestnicy wykładu poznają niezbędne narzędzia do budowania kompetentnego i zgranego zespołu między kuchnią a salą. Wspólnie w ekspertem stworzą zasady harmonijnej współpracy, która podnosi jakość obsługi i pozytywne doświadczenie gości.
Zagadnienia:
- Stwórz efektywne karty techniczne dań - przeobraź kelnerów w prawdziwych przedstawicieli handlowych kucharza dzięki narzędziom i wiedzy, które pozwolą im sprawnie i atrakcyjnie prezentować potrawy.
- Prowadź regularne odprawy - dowiedz się, jak prowadzić efektywne spotkania między kuchnią a salą, które poprawią komunikację, usprawnią procesy i zminimalizują potencjalne problemy. Zbuduj zgrany zespół, który działa harmonijnie i skutecznie, dbając o zadowolenie gości.
- Integracja - przemyślane pomysły na organizację imprez firmowych, które połączą kuchnię i salę w zgrany zespół
- Work life balance - osiągnij harmonię między czasem wolnym a pracą, dbając o jakość i efektywność w obu sferach życia. Poznaj praktyczne wskazówki i techniki, które pomogą ci zrównoważyć życie zawodowe i prywatne, prowadząc do większej satysfakcji i spełnienia.
„Gdzie są te pieniądze?” Przychody wzrastają, lecz zyski maleją. Skąd ten paradoks?
Czwartek, 28.09.2023, Scena Ekspertów (pawilon 5), godz. 12:30
prowadzący: Piotr Rogowski
czas trwania: ok. 45 minut
Zagadnienia:
- Zrozumienie finansów - nie musisz posiadać profesjonalnego działu analiz, by znać odpowiedź na pytanie „Gdzie są te pieniądze?”
- Kluczowe wskaźniki i proste narzędzia dla efektywnego zarządzania restauracją
- Odpowiednio wyliczony Food Cost i skuteczna kontrola kosztów towaru
- Optymalny grafik i prawidłowe zarządzanie czasem pracy
PROWADZĄCY WYKŁADY
Paweł Gruba
Certyfikowany trener kompetencji psychospołecznych. Od ponad 11 lat związany z rozwojem właścicieli biznesów, kadry kierowniczej i podległych im pracowników. Jako trener zrealizował ponad 12 000 godzin szkoleniowych oraz doradczych we współpracy zarówno z przedsiębiorcami, uczelniami wyższymi, czy największymi targami biznesowymi w Polsce. Praktyk i szkoleniowiec w zakresie kompetencji menedżerskich, ze szczególnym naciskiem na skuteczny rozwój pracowników, motywowania, delegowania oraz prawidłowego identyfikowania i wdrażania potrzeb szkoleniowych pracowników. Szkoli oraz wspiera rozwój różnych branż usługowych. Tylko w ostatnich 24 miesiącach zrealizował ponad 1 300 godzin szkoleń dedykowanym właścicielom, menedżerom oraz członkom zespołów z zakresu efektywnej komunikacji i współpracy, radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi, rozwoju pracowników, przywództwa, motywowania oraz rozwoju pracowników w celu zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstwa. Organizuje bądź współtworzy największe eventy gastronomiczne w Polsce oraz prowadzi komentowane kolacje, wydarzenia kulturalne czy konferencje. Absolwent studiów magistersko-inżynierskich na Politechnice Warszawskiej, posiada międzynarodowy certyfikat „Kompendium Master of Business”, „Master in Art of Neuro-Linguistic Programming” oraz „Practitioner in Art Of Neuro-Linguistic Programming”. Dowodząc warszawską restauracją zdobył tytuł „Knajpy Roku” w plebiscycie Gazety Wyborczej. Przez sześć sezonów był managerem restauracji w programie Hell’s Kitchen – Piekielna Kuchnia, gdzie dowodzi salą i zespołem kelnerskim. Współwłaściciel projektu V4B Vision For Business, który wpływa na zwiększenie zysków w restauracji. Wraz z zespołem opiekuje się ponad 200 lokali gastronomicznych, które co miesiąc monitoruje. Pomysłodawca i prowadzący program „GRUBE ROZMOWY” emitowanego co niedziela o 15:00 na YouTube, gdzie zaprasza na spotkania ludźmi ze świata gastronomii, którzy są mistrzami w swojej dziedzinie. Całość ma luźną, koleżeńska atmosferę okraszoną humorem. Konsultant, prowadzący i trener w projekcie Akademia Mistrzów Smaku by Belvedere w Łazienkach Królewskich. 10 miesięczny projekt stworzony przez liderów na rynku gastronomii, jako profesjonalne wsparcie w rozwijaniu umiejętności zawodowych uczniów szkół ponadpodstawowych o profilach gastronomicznych.
Piotr Rogowski
Wykładowca, prelegent na kilkudziesięciu szkoleniach i ogólnopolskich konferencjach. Jego nowoczesne podejście do zarządzania kosztem oraz personelem usłyszało już kilkadziesiąt tysięcy słuchaczy, a zaproponowane rozwiązania cieszą się wysoką oceną merytoryczną. Współtwórca innowacyjnego projektu Manager Zewnętrzny Gastronomii, który wpływa na zwiększenie zysków w restauracji. Wraz ze swoim zespołem opiekuje się ponad 200 lokalami w Polsce. Swoje comiesięczne rozmowy z klientami traktuje prawie jak badania rynku gastronomicznego, dzięki czemu przekazywana wiedza jest stale poszerzana o nowe pomysły i rozwiązania.