Innowacyjne produkty i rozwiązania na targach Polagra
POLAGRA to miejsce prezentacji produktów odpowiadających potrzebom konsumentów, nowych technologii pozwalających utrzymać najwyższe standardy w produkcji żywności, a także rozwiązań, które usprawniają prace obiektów gastronomicznych i noclegowych.
Jogurty, pizza, pierożki, a także sery, kiełbaski i mleka od czołowych polskich wytwórców – takie produkty zwyciężyły w organizowanym podczas tegorocznych targów POLAGRA konkursie Złoty Medal Grupy MTP. Oprócz tego, na Salonie Foodtech, Sąd Konkursowy nagrodził medalami m.in. chmurowe oprogramowanie dla restauracji, maszynę do pozyskiwania mięsa z grzbietów drobiowych i wyspę kuchenną.
- Poziom wszystkich nagrodzonych wyrobów był bardzo wyrównany, zarówno we wstępnej ocenie ekspertów, jak i Sądu Konkursowego. Daje się zauważyć coraz większą dbałość o walory ekologiczne opakowań, oraz o przekaz i komunikację z konsumentem zawartą na opakowaniach – mówi profesor dr hab. Henryk Jeleń – przewodniczącą sądu konkursowego. Dodaje także, że Sąd konkursowy wybiera corocznie produkty, którym ze względu na ich wyróżniające się walory sensoryczne, zdrowotność, a także innowacyjność i dyspozycyjność, czyli wygodę użycia z punktu widzenia konsumenta, przyznaje nagrodę Złotego Medalu Grupy MTP.
Laureaci nagród Złotych Medali Grupy MTP zgodnie twierdzą, że obecność na targach jest dla ich firm znakomitym momentem do promocji swoich innowacyjnych produktów i rozwiązań
- Udział w targach Polagra 2024 jest dla Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol doskonałą okazją do prezentacji naszych nowoczesnych produktów oraz innowacji na rynku mleczarskim. Złote Medale, przyznane linii Łaciaty Protein+ oraz twarogom Łaciatym, potwierdzają ich najwyższą jakość i innowacyjność. Tego typu wyróżnienia utwierdzają nas w przekonaniu, że strategia rozwoju produktów i marek Mlekpolu odpowiada na potrzeby dzisiejszych konsumentów. – mówi Małgorzata Cebelińska, Wiceprezes Zarządu SM Mlekpol.
Nagrody trafiły w ręce firm za nowoczesne produkty, spełniające oczekiwania obecnych klientów takie jak np. Kiełbaski grillowe z mięsa suma afrykańskiego firmy SONA to produkt łatwo przyswajalny, idealny dla dzieci, osób starszych jak i alternatywa dla tych, którzy nie jadają mięsa. Do spożycia zarówno na zimno, po podgrzaniu jak i do grillowania. Natomiast Serek wiejski wysokobiałkowy z Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Kole to doskonała propozycja dla wszystkich którzy: uprawiają sport i potrzebują zregenerować mięśnie po treningu, postanowili zmniejszyć spożycie mięsa i ryb, są wegetarianami, dbają o sylwetkę lub są na diecie wysokobiałkowej.
Podczas 3 dni targów firmy mają okazję zaprezentować nie tylko swoje znane produkty, ale także przedstawić nowy design czy strategię marki.
- Udział w Targach Polagra 2024 to dla nas idealny moment na prezentację marki Skiba S.A. po odświeżeniu całego designu, w tym nowego logo i opakowań. To również szansa na pokazanie naszych innowacyjnych produktów, dodatkowo targi dają nam możliwość bezpośrednich spotkań z klientami, rozmów na temat ich potrzeb, a także zaprezentowania jakości naszych wyrobów podczas degustacji – mówi Marzena Łaźna, Starszy specjalista ds. marketingu.
Podobnego zdania jest Antoni Piskorek, Członek Zarządu w firmie Manufaktura Żuru i Barszczu, który na targach prezentuje nagrodzony Złotym Medalem ŻUR NA ORYGINALNYM ZAKWASIE, produkt zawiera wyłącznie naturalne składniki oraz świeży polski czosnek, a do jego produkcji używany jest naturalny, oryginalny zakwas żytni.
- Dla marki Bracia Piskorkowie udział w Targach Polagra to wyjątkowa okazja do zaprezentowania naszych produktów szerszej publiczności oraz spotkania z liderami branży. To wydarzenie pozwala nam wymieniać się doświadczeniami, inspirować i czerpać nowe pomysły, które pomagają nam rozwijać naszą firmę i wciąż doskonalić nasze receptury.
Także liderzy branży spożywczej dostrzegają zalety udziału w targach, jak i konkursie Złoty Medal.
- Polagra ma już swoje stałe miejsce w kalendarzu targowym Grupy Mlekovita. Wieloletnia tradycja, renoma, Złote Medale MTP, doskonałe miejsce wymiany informacji, spotkań z biznesem oraz z konsumentami – to nieocenione atuty poznańskich targów- , mówi Dariusz Sapiński, Prezes Zarządu Grupy Mlekovita. - Dzięki uhonorowaniu naszych produktów prestiżowymi Złotymi Medalami klienci i konsumenci mają pewność najlepszego wyboru. A my satysfakcję z dobrze wykonanej pracy włożonej w rozwój asortymentu, śledzenie trendów rynkowych, nowe wyroby i smaki – dodaje.
Złoty Medal jest nie tylko potwierdzeniem najwyższej jakości produktów i usług, ale także sposobem dotarcia do nowych klientów lub zdobycia rynków zbytu. Zgadza się z tym Patrick Kur, Senior Export Manager z firmy Gustavo Gusto GmbH & Co. KG, która otrzymała wyróżnienie za Pizzę Salame.
- To prestiżowe wyróżnienie nie tylko wzmacnia naszą pozycję na rynku polskim, ale także otwiera nowe możliwości na arenie międzynarodowej. W kontekście naszej ekspansji zagranicznej, taka nagroda stanowi dowód uznania dla naszego zaangażowania w dostarczanie najwyższej jakości pizzy, co pomaga nam zdobywać zaufanie konsumentów na nowych rynkach i budować markę Gustavo Gusto globalnie.
Technologie dla przemysłu spożywczego
Sąd konkursowy nagrodził w tym roku 6 rozwiązań na targach Polagra salon Foodtech, które wyznaczają trendy w szeroko rozumianej technologii dla gastronomii. Uznanie Sądu Konkursowego zdobyła w tym roku m.in. Wyspa kuchenna masterBLOCK firmy KOMAT Mieczysław Kozłowski. Jest to innowacyjna propozycja pozwalająca nie tylko na skoncentrowanie dużej ilości urządzeń w jednym meblu, ale także na ich dowolne wykorzystanie i rozmieszczenie w zależności od spersonalizowanych potrzeb.
- Udział w Targach jest dla nas potwierdzeniem roli lidera na rynku polskim i europejskim w zakresie produkcji mebli i urządzeń ze stali nierdzewnej dla gastronomii. Jako jeden z wystawców mamy możliwość prezentowania naszych produktów dużej i zróżnicowanej publiczności– mówi Marcin Przybyło z firmy KOMAT.
Udział w targach i prezentowanie swoich najnowocześniejszych rozwiązań docenia także nagrodzona Złotym Medalem firma HARPS EUROPE GMBH za produkt Rękawice Semperguard AeroTouch
- Otrzymanie Złotego Medalu za innowacyjny produkt – rękawiczki AeroTouch – jest dla nas wielkim wyróżnieniem i dowodem uznania naszych działań w kierunku jakości i innowacyjności. To prestiżowe wyróżnienie motywuje nas do dalszego podnoszenia standardów oraz doskonalenia naszych produktów, aby wciąż sprostać oczekiwaniom wymagających klientów. Tego typu sukcesy umacniają naszą pozycję lidera w branży oraz wspierają naszą misję dostarczania bezpiecznych i nowoczesnych rozwiązań ochronnych - Beata Czerniak, Area Sales Manager.
Zwiedzający będą mieli także możliwość zapoznania się na Polagrze z nagrodzonymi maszynami np. krajalnicą MULTIVAC SL 300 firmy MULTIVAC Sp. z o.o., Maszyną do pozyskiwania mięsa z grzbietów drobiowych firmy IFEC B.V. czy Chmurowym oprogramowaniem dla restauracji firmy DATECS-POLSKA Sp. z o.o.
Zapraszamy serdecznie.