Organizator:

Branża mleczarska przed dużymi wyzwaniami

Podziel się

Mimo poprawy wyników ekonomicznych względem pierwszego półrocza 2023 r., dane z trzech kwartałów roku 2023 r. stawiają przed branżą mleczarską duże wyzwania. Szansą na wypracowanie rozwiązań i wyznaczenia celów będą targi POLAGRA. Na stoisku Polskiej Izba Mleka kolejny raz pojawią się najważniejsze firmy i marki działające w tej branży.

Wyniki przemysłu mleczarskiego w Polsce są znacznie słabsze niż w analogicznym czasie roku 2022 r. Przychody spadły o 10,1%, do 38,3 mld zł. Eksport bezpośredni wyniósł 6,8 mld zł, co oznacza spadek o 6,9%. Mimo wzrostu o 2% do 11,6 mld zł zwiększeniu dostaw surowca mlecznego do zakładów, nastąpił spadek przychodów. Przyczyniła się do tego niższa o 8,3% średnia cena skupu. O 6,2% spadły koszty operacyjne, które wyniosły 38,3 mld zł.

W okresie od stycznia do września 2023 r. zysk brutto przemysłu mleczarskiego wyniósł 254 mln zł, a zysk netto 139,8 mln zł. Co ważne, pogorszenie wyników finansowych nie wpłynęło negatywnie na inwestycje przedsiębiorstw.

Wyzwania które stają przed branżą mleczarską oznaczają wyższe koszty produkcji. To z kolei sprawia, że polski eksport mleka staje się coraz mniej konkurencyjny. To więc kolejny aspekt, o który firmy działające w tej branży powinny zadbać. Dobrą okazją do wypracowywania rozwiązań i kierunków inwestycji będą tragi POLAGRA.

W 2023 r. Polska Izba Mleka gościła na swoim stoisku firmy i marki takie jak Alima , Lazur, Łowicz, CSM Ciechanów, Bartex, Poland Food, OSM Rawicz, Spomlek, TMT, Trademilk, Zentis.

Ze względu na swoją charakterystykę POLAGRA to idealne miejsce, by zaprezentować swoją ofertę dla branży mleczarskiej. Lista na rok 2024 pozostaje otwarta.

Wszystkich zainteresowanych już teraz serdecznie zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z Działem Targów Polskiej Izby Mleka targi@izbamleka.pl  w celu uzyskania szczegółowych informacji na temat udziału w targach POLAGRA 2024.

Oferta uczestnictwa Kontakt z zespołem POLAGRY