Organizator:

Kilkukrotne Złoto dla liderów branży mleczarskiej na targach POLAGRA

Podziel się

Podczas największych targów branży spożywczej i gastronomicznej POLAGRA – Food – HoReCa – Foodtech rozdano nagrody w tegorocznej edycji konkursu o Złoty Medal Grupy MTP. Łącznie jury konkursowe doceniło aż 23 produkty z branży spożywczej – 18 w Salonie Food i 5 w Salonie Foodtech.

W nagrodzonych produktach można znaleźć odzwierciedlenie trendów panujących na rynku – to często artykuły spożywcze o podwyższonej zawartości białka, produkty dla wegan, czy alergików, głównie desery, sery różnego typu, śmietanki i napoje mleczne.

Stały uczestnik targów POLAGRA – Spółdzielnia Mleczarska MLEKOVITA odebrała najwięcej Złotych Medali, jej produkty zostały docenione za nowoczesność, innowacyjność oraz wytwarzanie swoich wyrobów mlecznych w oparciu o najwyższej klasy technologie. W przypadku Mlekovity - Sąd konkursowy uhonorował złotką statuetką zupełnie nowe produkty tej firmy. To min. roślinna linia Vegevita, wysokobiałkowy baton twarogowy Super Body Active czy mleczne Wypasione desery.

- Te nagrody cieszą nas tym bardziej, że wyróżnione zostały nowości wprowadzone w ostatnim roku, a dzięki uhonorowaniu ich prestiżowymi Złotymi Medalami klienci i konsumenci mają pewność najlepszego wyboru. My zaś jako producent mamy satysfakcję z dobrze wykonanej pracy, włożonej w rozwój asortymentu, nowe wyroby i smaki mówi Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.

Po kilku latach nieobecności na targach POLAGRA – Food – Foodtech z bogatym asortymentem wyrobów mlecznych wrócił OSM ŁOWICZ. Producent ten odebrał Złote Medale za swoje najbardziej rozpoznawalne produkty, sygnowane logo z charakterystyczną łowiczanką. Wśród nich są Mleko UHT Łowickie 3,2% 1L, ser Księżak, linia Śmietanek UHT 500 ml, linia Maślanek smakowych 500 g oraz Śmietanki łowickie naturalne 12% i 18% 200 g. Są one powodem do dumy dla firmy, ponieważ w wyrobach mlecznych, taki jak śmietanki zastosowano nowe smaki: pomarańcza z limonką, mango-marakuja, słony karmel, kawowa, czy jagoda-poziomka-borówka.

Z kolei do procesu tworzenia opakowań OSM ŁOWICZ używa tzw. „Zielonego Azotu” wytwarzanego w 100% z odnawialnych źródeł energii, co jest potwierdzone Certyfikatem Linde Green.

Laureaci nagród Złotych Medali Grupy MTP zgodnie twierdzą, że obecność na targach jest dla ich firm znakomitym momentem do promocji swoich innowacyjnych produktów i rozwiązań. - Wydarzenia tego typu są doskonałą okazją do wymiany wiedzy, cennych doświadczeń i obserwacji rynkowych z całą branżą, przyznaje Anna Siuda z OSM ŁOWICZ. Również pozostali wystawcy podkreślają, że obecność na POLAGRZE FOOD służy umocnieniu pozycji rynkowej ich przedsiębiorstw, zwiększeniu produkcji i spełnieniu oczekiwań konsumentów zainteresowanych ich wyrobami.

- Udział w tych targach daje nam możliwość  pozyskania nowych klientów, rozszerzenia sprzedaży oraz co najważniejsze promowanie naszej żywności. Otrzymany w tym roku Złoty Medal dla produktu serek typu włoskiego Formaggio Italiano potwierdza najwyższą jakość produktu i miejmy nadzieję przyczyni się do większej sprzedaży mówi Joanna Klepczarek z OSM KOŁO.

Wśród laureatów Złotych Medali jest także 5 produktów zgłoszonych do konkursu Salon Foodtech. To głównie urządzenia i maszyny, ułatwiające produkcję, przetwarzanie i pakowania wyrobów spożywczych. Wśród nagrodzonych Złotym Medalem POLAGRA Tech znajdziemy między innymi  innowacyjne maszyny dla przemysłu spożywczego i opakowania, które mamy nadzieję ze względu na swoją wysoką jakość i innowacyjność zdobędą popularność w tym sektorze przemysłu, mówi Prof. dr hab. Henryk H. Jeleń, przewodniczący Sądu Konkursowego Targów POLAGRA Food i Tech. W ocenianych przez jury produktach widać wyraźnie dużą dbałość producentów o jakość, aspekty ekologiczne i innowacyjność opakowań. Wszystkie produkty zyskały bardzo wysokie oceny ekspertów, różnice w ocenach poszczególnych produktów z danej grupy często były minimalne.