Organizator:

Wzrost znaczenia doświadczeń zakupowych w e-commerce

Podziel się

Jak informują Wiadomości Handlowe - aż 95 proc. konsumentów twierdzi, że w bieżącym okresie przedświątecznym, ważniejsze niż w poprzednich latach było znalezienie ofert najatrakcyjniejszych cenowo. Mimo tego 78 proc. konsumentów uważa, że odczucia związane z korzystaniem z aplikacji zakupowych w trakcie okresów podwyższonego ruchu w e-commerce są równie ważne jak oferta sklepowa.

 

Zauważalny jest wzrost oczekiwania konsumentów na kluczowe daty zakupów oraz szczyt świątecznych wyprzedaży. Obecna sytuacja gospodarcza sprawia, że rywalizacja pomiędzy sklepami jest większa niż w poprzednich latach. Jak podają Wiadomości Handlowe – aż Aż 95 proc. konsumentów twierdzi, że w tym roku ważniejsze niż wcześniej jest dla nich znalezienie ofert z niskimi cenami ze względu na rosnące koszty życia i niepewne perspektywy finansowe.

 

Dobre doświadczenie zakupowe równie ważne jak cena

Firma Cisco AppDynamics przeprowadziła badania wśród ponad 12 tys. konsumentów w 12 krajach. Wyniki pokazały, że oczekiwania konsumentów dotyczące doświadczeń zakupowych w sieci są wyższe niż dotychczas. Dla konsumentów ważne jest aby aplikacje zakupowe oraz usługi cyfrowe zapewniały szybkie i bezproblemowe doświadczenia bez żadnych opóźnień lub zakłóceń – o czym stanowią głosy 95 proc. badanych.
Konsumentom robiącym zakupy w sieci zależy na znalezieniu najlepszej oferty w jak najszybszym czasie. Nie mają oni cierpliwości aby korzystać z nieresponsywnych aplikacji. Aż 63 proc. badanych osób wskazało, że jeśli aplikacje i usługi cyfrowe, z których będą korzystać w celu znalezienia najlepszych ofert w tym sezonie świątecznym nie będą działać należycie, wywoła to u nich uczucie niepokoju i złości.

 

Rosną wymagania e-konsumentów

W momencie zauważenia problemu podczas użytkowania aplikacji, prawie trzy czwarte klientów zrezygnuje z zakupów natychmiastowo, prawdopodobnie nigdy więcej nie wracając. Na drugą, lecz ostatnią szansę marka może liczyć w przypadku 64 proc. klientów.
Co ciekawe, odsetek ten wzrósł z 57 proc. od czasu ubiegłorocznej edycji badania. Wskazuje to, że odpowiednia jakość sklepów cyfrowych staje się coraz ważniejsza, nawet gdy ludzie przywiązują wagę do niskich cen.

 

Źródło: Wiadomości Handlowe