POLAGRA – zaprojektowane ze smakiem
POLAGRA od 35 lat wspiera branżę spożywczą promując jej sukcesy i tworząc platformę do rozwoju współpracy międzynarodowej i regionalnej. Wydarzenie od lat kreuje trendy, prezentuje nowości rynkowe, wychodzi naprzeciw zmianom związanym z zachowaniem nabywczym konsumentów.
Jednym z innowacyjnych obszarów, któremu w najbliższych latach zostanie poświęcona szczególna uwaga jest segment produktów spożywczych eko. Jak pokazują badania stanowi on 0,4% polskiego rynku spożywczego. Wykazuje się sporą dynamiką wzrostu, a ta napędzana jest zmianą zwyczajów zakupowych. Dzisiejszy konsument jest coraz bardziej świadomy i wykazuje zachowania prozdrowotne – czyta etykiety, stara się unikać konserwantów, dba o zdrowie i sylwetkę. To wszystko sprawia, że prognozy dla rynku żywności BIO są pomyślne i szacuje się, że ten segment rynku wciąż będzie rósł.
- POLAGRA od zawsze była otwarta dla producentów żywności ekologicznej czego dowodem są m.in. dedykowane konsumentom targi Smaki Regionów, których jednym z filarów jest żywność eko. Potencjał rynku żywności organicznej coraz intensywniej wykorzystują także sieci handlowe, które intensywnie budują swoją ofertę w tym zakresie rozszerzając ją o nowe pozycje. Przedstawiciele tych wielkoformatowych placówek handlowych są co roku obecni na targach POLAGRA i z myślą o nich stworzymy specjalną strefę Eko & Organic, w której będą mogli podjąć rozpocząć rozmowy z producentami . – komentuje Marcin Gorynia, dyrektor salonu FOOD.
Segment produktów eko to nie jedyna nowość tegorocznej POLAGRY.
Rynek spożywczy jest dynamiczny, a konsument coraz bardziej wymagający. Coraz częściej poszukuje on produktów z grupy convenince. Rośnie też liczba vegan i wegetarian. Jednym z często wymienianych trendów jest także rozwój obszaru produktów funkcjonalnych, w szczególności żywności i napojów w procesie wspierających proces aktywnego i zdrowego starzenia się.
- To spore wyzwanie dla branży, ale też szansa dla tych, którzy nie boją się innowacji. Z myślą o nich podczas tegorocznej POLAGRY powstanie strefa FOOD INNOVANTIONS & START UP’S, która będzie miejscem prezentacji nie tylko nowości, ale także całych konceptów biznesowych. – informuje Marcin Gorynia.
Tegoroczna edycja targów POLAGRA zaplanowana została na dni 28 września – 1 października.