Kongres POLAGRA EXPORT MEETING
Pierwsza edycja wydarzenia, którego celem jest promocja potencjału polskiej branży spożywczej, odbędzie się 5 października 2021 r.
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, w ramach biletu lub zaproszenia na targi POLAGRA.
Odbierz darmowe zaproszenie dla profesjonalistów z branży spożywczo-gastronomicznej!
Zaproszenie upoważnia do bezpośredniego udziału w targach POLAGRA oraz TAROPAK na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, a także do spotkań z wystawcami w specjalnie przygotowanej dla targów platformie online.
W ramach kongresu POLAGRA EXPORT MEETING planowane są: prezentacje potencjału poszczególnych grup towarowych, ze szczególnym uwzględnieniem branży mleczarskiej i mięsnej, dyskusje i spotkania matchmakingowe.
PROGRAM KONGRESU (stan na 24.09.2021):
Polagra Export Meeting, w swoim założeniu, ma być analizą tego, co wydarzyło się w ostatnich miesiącach na rynku spożywczym, połączoną z szeroką dyskusją o potencjalnych zagrożeniach i szansach stojących przed polskimi producentami żywności.
10.30 Otwarcie Kongresu
10.45-11.45 Potencjał eksportowy polskiego sektora spożywczego
Wprowadzenie: dr hab. Iwona Szczepaniak, Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej
- Prezentacja wyników eksportowych za ostatnie 2 lata ze wskazaniem kluczowych sektorów branży spożywczej.
- Hity eksportowe roku 2020 – jaki był klucz do sukcesu – prezentacja z udziałem przedstawicieli stowarzyszeń, partnerów targów POLAGRA.
Panel:
Andrzej Gartner, Dyrektor Generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności
Witold Choiński, Prezes Związku Polskie Mięso
Waldemar Broś, Prezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich Zw. Rew.
Andrzej Szumowski, Prezes Stowarzyszenia Polska Wódka
11.45-12.15 Perspektywy eksportowe dla branży rolno-spożywczej
dr hab. Karolina Pawlak, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
- Szanse i zagrożenia dla polskiej żywności.
- Rynki perspektywiczne.
- Patriotyzm konsumpcyjny na rynkach zagranicznych.
12.15-12.45 Jak skutecznie sprzedawać polskie produkty poza granicami Polski?
Wprowadzenie: dr Michał Gazdecki, Uniwersytet Przyrodniczy Poznań
Dyskusja w gronie eksporterów i ekspertów ds. marketingu.
- Czy „polskość” jest zawsze atutem na rynkach zagranicznych?
- Budowanie marki produktu na rynkach odmiennych pod względem kulturowym.
- Różnice kulturowe – jak się do nich przygotować. Wybrane przykłady.
Panel:
Maciej Bartoń, Stowarzyszenie Polska Ekologia
Dariusz Sapiński, Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA
Maciej Majewski - Prezes Stowarzyszenia Sady Grójeckie
12.45-13.15 Narzędzia i usługi wspierające eksport
Piotr Placha, Manager w Zespole Ekspertów Branżowych Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu
- Dofinansowanie działań proeksportowych.
- Działalność proeksportowa organizacji rządowych oraz branżowych.
- Aktywne lub planowane programy branżowe dedykowane sektorowi spożywczemu.
- Prezentacja partnera/sponsora Kongresu.
13.15-13.45 Jak zmienił się handel zagraniczny w 2020-2021 roku i jak będzie wyglądał w kolejnych latach
Dr hab. Agnieszka Poczta – Wajda UEP
- Rozmowa z ekspertami podsumowująca kluczowe wydarzenia społeczne i gospodarcze i ich wpływ na handel zagraniczny na świecie (Brexit, COVID, łańcuchy dostaw, zmiana nawyków konsumenckich, nowe wyzwania).
Uczestnicy:
dr hab. Iwona Szczepaniak, Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej
Dariusz Goszczyński, Dyrektor Generalny KRD
Wydarzenie odbywa się przy wsparciu Ministerstw Rozwoju, Pracy i Technologii.
DO UDZIAŁU W KONFERENCJI ZAPRASZAMY:
- polskich producentów z sektora spożywczego,
- przedstawicieli organizacji i stowarzyszeń branżowych,
- przedstawicieli instytucji państwowych wspierających polski eksport produktów spożywczych,
- ekspertów z firm doradczych, agencji badawczych, instytucji finansowych,
- przedstawicieli zagranicznych firm dystrybuujących żywność,
- zagraniczne organizacje branżowe.