Wzrost znaczenia doświadczeń zakupowych w e-commerce
Jak informują Wiadomości Handlowe - aż 95 proc. konsumentów twierdzi, że w bieżącym okresie przedświątecznym, ważniejsze niż w poprzednich latach było znalezienie ofert najatrakcyjniejszych cenowo. Mimo tego 78 proc. konsumentów uważa, że odczucia związane z korzystaniem z aplikacji zakupowych w trakcie okresów podwyższonego ruchu w e-commerce są równie ważne jak oferta sklepowa.
![](/media/hh0nvuae/adobestock_325479097.jpeg?width=840&height=560.2816901408451)
Zauważalny jest wzrost oczekiwania konsumentów na kluczowe daty zakupów oraz szczyt świątecznych wyprzedaży. Obecna sytuacja gospodarcza sprawia, że rywalizacja pomiędzy sklepami jest większa niż w poprzednich latach. Jak podają Wiadomości Handlowe – aż Aż 95 proc. konsumentów twierdzi, że w tym roku ważniejsze niż wcześniej jest dla nich znalezienie ofert z niskimi cenami ze względu na rosnące koszty życia i niepewne perspektywy finansowe.
Dobre doświadczenie zakupowe równie ważne jak cena
Firma Cisco AppDynamics przeprowadziła badania wśród ponad 12 tys. konsumentów w 12 krajach. Wyniki pokazały, że oczekiwania konsumentów dotyczące doświadczeń zakupowych w sieci są wyższe niż dotychczas. Dla konsumentów ważne jest aby aplikacje zakupowe oraz usługi cyfrowe zapewniały szybkie i bezproblemowe doświadczenia bez żadnych opóźnień lub zakłóceń – o czym stanowią głosy 95 proc. badanych.
Konsumentom robiącym zakupy w sieci zależy na znalezieniu najlepszej oferty w jak najszybszym czasie. Nie mają oni cierpliwości aby korzystać z nieresponsywnych aplikacji. Aż 63 proc. badanych osób wskazało, że jeśli aplikacje i usługi cyfrowe, z których będą korzystać w celu znalezienia najlepszych ofert w tym sezonie świątecznym nie będą działać należycie, wywoła to u nich uczucie niepokoju i złości.
Rosną wymagania e-konsumentów
W momencie zauważenia problemu podczas użytkowania aplikacji, prawie trzy czwarte klientów zrezygnuje z zakupów natychmiastowo, prawdopodobnie nigdy więcej nie wracając. Na drugą, lecz ostatnią szansę marka może liczyć w przypadku 64 proc. klientów.
Co ciekawe, odsetek ten wzrósł z 57 proc. od czasu ubiegłorocznej edycji badania. Wskazuje to, że odpowiednia jakość sklepów cyfrowych staje się coraz ważniejsza, nawet gdy ludzie przywiązują wagę do niskich cen.
Źródło: Wiadomości Handlowe