Organizator:

Franczyza nie tylko na trudne czasy

Podziel się

Polki i Polacy wciąż chcą zakładać i rozwijać własne przedsiębiorstwa. Model franczyzy wydaje się obecnie szczególnie atrakcyjny. Zapewnia bezpieczeństwo i sporą dozę korzyści. W czasie pandemii sprawdził się choćby w gastronomii.

Franczyza umożliwia przedsiębiorcom korzystanie ze sprawdzonego modelu biznesowego, a także prowadzenie firmy pod szyldem marki o ugruntowanej pozycji, rozpoznawalnej wśród klientów.

Franczyza szansą na rozwój

Niezależnie, czy mowa o franczyzie twardej (bardzo ściśle wiążącej jednostkę franczyzową z siecią), czy miękkiej (dającej większą swobodę, ale mniejsze profity od franczyzodawcy) to sprawdzony i względnie bezpieczny model biznesowy.

Oprócz tego warto dodać wsparcie ze strony franczyzodawcy na każdym etapie działalności, podział i kosztów na reklamę i marketing, atrakcyjne ceny produktów, dostęp do logistyki oraz nowoczesnych technologii, systemów i oprogramowania, a także możliwość korzystania ze szkoleń.

oferta dla franczyzodawców Skontaktuj się z zespołem

Franczyza pomaga przetrwać

Franczyza może objąć w zasadzie każdą gałąź działalności, wliczając w to choćby sklepy spożywcze, hotelarstwo i – bardzo popularną pod tym kątem – gastronomię.

Franczyzodawcy, jako duże firmy, posiadają strategię rozwoju zapewniającą franczyzobiorcom konkretną ścieżkę, ale także plany działań na wypadek kryzysu. Franczyza zapewnia know-how, ale także lepiej chroni, pełniąc rolę tarczy przed skutkami ewentualnego kryzysu.

– Największe szanse na przetrwanie kryzysu mają właśnie sieci franczyzowe, z większą siłą przebicia na rynku i z mocnym zapleczem, które umożliwiło szybkie dopasowanie się do rzeczywistości pandemicznej – mówiła na łamach portalu horecatrends.pl Magdalena Kurda, menedżer PR portalu Franchising.pl.

W przypadku gastronomii było to choćby szybkie dostosowanie sprzedaży z dostawą do klienta. Wiązało się to z zmianami logistycznymi, ale też podjętymi szybko, i na dużą skalę, działaniami marketingowymi w internecie. To one przełożyły się na widoczność wśród klientów. Gastronomia jest jednak tylko przykładem.

Mimo skomplikowanej sytuacji na rynku, eksperci zajmujący się analizą franczyz wskazują, że Polacy nadal chcą prowadzić, zakładać i rozwijać swoje biznesy. Jednocześnie częściej niż do tej pory poszukują możliwości wejścia we franczyzę. Dzieje się to nawet w branżach, które nie wydają się oczywiste.

O różnych rodzajach franczyzy będzie można porozmawiać podczas targów POLAGRA.

Źródła: horecatrends.pl, poradnikhandlowca.pl, wiadomoscihandlowe.pl

Oferta uczestnictwa Masz pytania?