E-commerce, czyli (nie)wykorzystywany potencjał
Według raportu Santander Bank Polska opublikowanego w 2021 r., tylko jeden na pięciu sprzedawców artykułów spożywczych B2B korzystało z e-commerce. ¾ firm deklarowało, że w ciągu trzech lat zacznie korzystać z tego kanału sprzedaży. Jak sytuacja ma się dziś? O tym porozmawiają nasi eksperci.
Digitalizacja sprzedaży B2B z branży produkcji i handlu artykułami spożywczymi postępuje znacznie wolniej niż ogółem w polskich przedsiębiorstwach tej branży. W 2021 r. odsetek firm sprzedających online wynosił 41%. W przypadku sektora spożywczego B2B – było to tylko 19%. Pandemia miała na ten działalność niewielki wpływ.
Nie oznacza to bynajmniej, że firmy nie dostrzegały potencjału. 3/4 firm spożywczych, które jeszcze w 2021 r. nie operowały w e-commerce, zamierzało wejść do tego kanału w ciągu trzech lat. Czy to się udało?
Do 2027 roku udział internetowego handlu w branży spożywczej ma wzrosnąć do 2,7%. Jaka jest na to szansa? O tym, podczas targów POLAGRA, porozmawiają: Monika Kosmowska z Get Noticed Agency, Agnieszka Haponik z Packeta i Marcin Tomczak z Ecommerce Legal.
Debata pt. „Jak branża spożywcza wykorzystuje potencjał e-commerce oraz cross-border?”, prowadzona przez Piotra Snopka z firmy Paszport do Eksportu, odbędzie się drugiego dnia targów POLAGRA.
Przez trzy dni ekspertów tych firm będzie można spotkać na ich stoiskach.